torstai 25. heinäkuuta 2013

Kyltin tarina jatkuu...

Lähetin Kökarin kioskinpitäjälle sähköpostia...tein sen google translatorilla, liekö paljon virheitä:

"Hejsan
Vi har haft en trä "OH0LIZ Lizpedition" minnes skylt på väggen av kiosken Harparnäs sedan 1995. Det var fortfarande på plats, åtminstone under 2005
Jag gick till Kökar i juli 2013 och skylten hade avlägsnats.
Har du information om var du kan nu logga eller försvinner helt?

Tack på förhand"

Meni muutama päivä ja sitten sainkin kiroskinpitäjältä postia:


"Hej Kari,
 
Min ursäkt att det tog så länge innan jag svarade.
 
Jag är själv ny här på Kökar och kiosken har jag första sommaren. Vi inredde kiosken nu till sommaren men har inte noterat skylten - vi har heller inte tagit ner ngt från väggarna eller liknande.
Jag kan försöka höra med kommunen ifall de vet ngt när säsongen är över.
 
MVH
 
Casper"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti